SpecialTea review

[advertentie met een goudeerlijke mening // advertisment with an “gold” honest opinion]

P1020482 (2)

SpecialTea doet mee met het project Jong Ondernemen, dit betekend dat het nog studenten zijn die een bedrijf proberen op te starten.
Ze verkopen thee, genaamd Tea forté. Al hoewel het aan de prijzige kant is, vind ik het idee erg leuk. De vorm van de thee zijn een soort piramides, waardoor je ze zo rechtop in je thee kop kan zetten.
Ik heb gekozen om de kleine versie van Noir, pan-roasted black teas, uit te proberen. Deze bestaat uit de 5 smaken: Blood Orange, Chocolate Rose, Caramel Nougat, Black Cherry en Peach Brûlée.

SpecialTea are young entrepreneurs whom are still students, trying to start their own company.
They sell tea, named Tea forté. The tea is a little bit pricey, but I just really like the idea. The shape of the tea are like pyramids, so they can just stand up in your tea cup.
I decided to try the small version of Noir, pan-roasted black teas. This set consists of five flavors: Blood Orange, Chocolate Rose, Caramel Nougat, Black Cherry and Peach Brûlée. 

 

P1020479.JPG
Ik vind dat de doos zelf echt al wel een goede uitstraling heeft!

I think that the box itself already looks very good! 
P1020485 (2)

Deze klonk in mijn oren eigenlijk als de minst aantrekkelijke, een bloedsinaasappel heb ik nog nooit gehad, en ik vind het ook niet zo lekker klinken. Maar hij was voor alsnog super lekker!

This one sounded as the least appealing one for me, I never had a blood orange, but ibt just doesn’t sound that good. I was almost a little bit scared to try out this tea! But you shouldn’t judge something by it’s name.. cause it was so good this one!

P1020492 (2)
Het is zo makkelijk om te zeggen of ik de thee lekker vind, maar zo moeilijk om de smaak te omschrijven..
Helemaal doordat ze allemaal zo lekker zijn!
Bij Chocolate Rose kon je de roosjes echt proeven, en dat in combinatie met chocolade! Kan niet beter.
Black Cherry was weer een heerlijke fruitige en zoete thee.

It is so easy to tell if the tea tastes good or not, but so hard to describe the flavor.. Especially because they all taste so damn good.
Chocolate Rose, the name says it already.. You can really taste the roses, and that in combination with chocolate. Can it get any better than this!?
The Black Cherry was fruity and sweet. I love it!

P1020501 (2) Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt karamel noga heb gehad, maar bij deze thee kon je het wel echt de karamel proeven. Heerlijk zoet! Maar dat kan misschien ook komen door mijn overdosis suiker die ik erin doe (oeps).

To be honest, I never really had caramel nougat, but with this tea you could really taste the caramel! So sweet! But maybe that is my overdoses sugar.. 

P1020504 (2)
Dit was eigenlijk de thee die ik als eerste wilde uit proberen! Dit is omdat ik namelijk thee met een perzik smaakje meestal wel erg lekker vind. En hij was ook erg lekker! Ik ben echt verbaasd dat ze allemaal zo lekker zijn!

This was actually the tea that I wanted to try out the first! I most of the time love tea with a peach taste to it. And of course it was amazing. I am so surprised that I just like them all so much. 

Qua gebruik vind ik de piramide zakjes, echt wel heel handig! Je  kan ze zo rechtop in je mok zetten en rustig het water erbij gieten. Het stengeltje met het blaadje  blijft altijd boven de mok uitsteken, super handig want nu kon ik hem er ook zo weer uit pakken. De zakjes worden totaal niet slap of iets, dus je kan het zakje gerust zo nog een keertje gebruiken! Het is natuurlijk wat duurdere thee, daardoor is het extra fijn dat je een zo’n zakje wel meerdere keren kan gebruiken.

In my eyes, the pyramid shaped bags are really useful. You can put them straigt up in your tea cup, and just pour the water in it. The string with the leaf will always rise above the cup, this way it is so easy to pull the bag out of the cup! The bag does not get limp at all, so you can use it for more than just one cup! The tea is a little bit expensive, which makes the part that you can reuse a bag even better!

https://www.facebook.com/specialteasc/

 

 

Facebook // Tumblr // Instagram // Bloglovin

 

Leave a Reply

