Review – Harry Potter and the cursed child 

“We cannot protect the young from harm. Pain must and will come”
Harry Potter and the Cursed Child, written by J.K. Rowling, John Tiffany and Jack Thorne. 

Voordat ik deze review begin, moet ik eerst iets opbiechten. Dit is het aller eerste Harry Potter boek dat ik heb gelezen. Ja ook ik vraag me af hoe dat nou kan.
Maar ik vind dat je eerst het boek hoort te lezen en daarna pas de film te kijken. Anders weet je al precies wat er in het boek gaat gebeuren. En hey, de boeken worden altijd eerst gepubliceerd.
Het was onlangs dat ik alle films heb gekeken samen met mijn vriend. Ja onlangs pas. Toen ik “vroeger” de eerste paar films had gekeken, was ik op een gegeven moment gewoon weg kwijt bij welk deel ik nou eigenlijk was.
Ik weet nog wel dat ik Harry Potter en de Geheime Kamer in de bioscoop heb gezien. Samen met mijn ouders, broers en zus. Het ene moment sliep mijn vader tijdens de film, het andere moment kon ik niet slapen door de film. Ik lag doodsbang in bed.
Maar nu jaren later heb ik ze allemaal zonder vrezen gezien. En toen vlak daarna kwam dit boek uit. Dolenthousiast, moest ik het boek hebben. Ongeacht de schrijfstijl. Het is geschreven als een soort script. Er is hier dan ook een toneelstuk van geweest. Het gaat dus niet zo diep als de andere Harry Potter boeken. Maar het is toch wel fijn lezen. In mijn gedachte speelde ik het script af als een film. Ik had het boek dan ook binnen no time uit.
In het begin vond ik het wel een beetje vaag, ze sloegen zo een paar jaar over. (Ik ga proberen geen spoilers weg te geven, het boek gaan jullie zelf maar lezen). Maar het werd steeds spannender en ik heb er dan ook echt van genoten.
Het was leuk om te lezen over bepaalde dingen die in een vorige film/boek zijn gebeurd. Wat gebeurd er als het anders was afgelopen? Scorpius doet een doemende ontdekking.
Het is niet per see het meest geweldige boek dat er geschreven is, maar het is zo fijn om te mogen lezen over Harry Potter en alle andere karakters. Voor de echte Harry Potter fans is dit boek echt een must. Ik hoop zo erg dat het toneelstuk op film uitkomt. Zodat we de echte magic van dit verhaal kunnen zien.

Before I start this review, I have to admit something.. This was the first Harry Potter book I’ve ever read. I really don’t know how that could have happened. But I believe you should first read the book and than see the movie. Otherwise you already know what is going to happen in the book. Which makes it less exciting. And the book is always published first, so hey.
It was recently that I watched all the movies together with my boyfriend. Yep, just recently. I did see the first movies when they came out, but at one point I just didn’t know which one’s I had seen or not.
I do however remember that I watched Harry Potter and the chamber of secrets in the cinema, together with my parents, brothers and sister. At one point, my dad was sleeping during the movie. At the other point I couldn’t sleep because of the movie. I was so scared.
But now I’ve seen all the movies without shivering. A little time afterwards this book was published. I had to have it, even tough it is written as some sort of script. The book is a script from a play, so it doesn’t go as deep as the other Harry Potter books.
Because it is written as a script, the book played like some sort of movie through my head. I was finished with the book in no time.
In the beginning it was a bit vague, because they skipped a few years. Just like it was nothing. (I am not going to give you any spoilers.) But it was getting more and more exciting.
It was nice and memorable to read about things that had happen in another book/movie. What would have happened if it ended differently? Scorpius does a looming discovery.
I cannot say that this is one of the best books ever written. But it is just so nice to read about Harry Potter and all the other characters. This book is a must for all the true Harry Potter fans. I am really hoping that the play will come out in film. So we can see the magic of this story for ourselves.

 

Facebook // Tumblr // Instagram // Bloglovin

Leave a Reply

