Animals are not clowns – Elisabetta Franchi

Hoi hoi allemaal,

Nou wil ik niet de dierenactivist uithangen, maar ik werd helemaal ‘wild’ bij het zien van de fashion show van Elisabetta Franchi. Met veel items verwijzend naar het circus. Maar weet je wat het leuke is? Elisabetta is tegen dieren bij het circus.
Zelf ben ik nog nooit bij het circus geweest, zelfs niet toen ik nog klein was. Eigenlijk zou ik ook nooit heen willen. Of het moet een circus zijn zonder dieren.
Ik vind het gewoon zo tof dat ze initiatief heeft getoond om te vechten voor dierenrechten. Het is echt een statement, want de modewereld is groot. Groot genoeg dat tientallen mensen het zullen opmerken.
Er zal niet veel mee worden bereikt, maar zo haar eigen mening laten zien vind ik echt heel stoer.
Nou ging ik natuurlijk eventjes op haar website kijken. Dit merk maakt ook geen gebruik van veren of bont. Ook zetten zij zich in voor herbebossing, het papier dat ze gebruiken voor hun prints word afgedrukt op FSC papier. FSC staat voor Forest Stewardship Council, hun beheren bossen en zijn verantwoordelijk voor de herbebossing.
Maar Elisabetta heeft zich voor nog meer dieren ingezet. Zo ook met haar Dog Capsule Collection, deze collectie was om geld in te zamelen voor het dieren welzijn.

Daarom wil ik graag wat lookjes van haar herfst/winter 16-17 collectie met jullie delen.
Ik raad het jullie allemaal aan om eventjes op haar website te gaan kijken: elisabettafranchi.com

13 15 16 21 36 40 44 49 53 69 71 73

e-franchi_1082_aw17_pw

 

One thought on “Animals are not clowns – Elisabetta Franchi

  1. Prachtige collectie, echte Italiaanse klasse. Heel goed doel. Ik ben nog nooit in een circus geweest vanwege de dieren. Afschuwelijk. Een paar jaar geleden was er een circus in ons dorp. En op een heel klein stukje grond liep dan een olifant overdag! Vreselijk vond het. De ellende straalde van het dier. Goed dat je hier even aandacht voor hebt!

Leave a Reply

